Kurz zařazen do kategorií jazykových kurzů na míru
Němčina Jazykové kurzy Odborné a motivační vzdělávání učitelů němčiny základních škol.
Obsah výuky:
Gramatické struktury: nedílná součást všech pěti
jazykových dovedností, jádro cizího jazyka. Nikdy
není vyučována samoúčelně, ale vždy v návaznosti
na určtité téma, kontext.
Psaní: rozdělujeme do dvou skupin - "gelenktes
Schreiben"-řízené psaní, jako vyplňování formulářů,
dotazníků a "freies Schreiben" - volné psaní, čili
vyjadřování vlastních myšlenek, psaní dopisů,
esejů apod.
Poslech: považujeme za velmi důležitý, proto
ve vyučování používáme němčinu co nejvíce.
Součástí poslechových cvičení je tzv."intenzivní
poslech" (detailliertes Hören), při kterém je nutné
porozumět každému slovu, které student uslyší.
Poslouchá-li delší text, není nutné rozumět každému
slovu, ale důležité je text pochopit, porozumět
hlavní myšlence ("selektives Hören).
Čtení: při čtení běžného, všeobecného textu
v cizím jazyce je důležité zaměřit se na hlavní téma,
není nutné porozumět každému výrazu, ale vědět,
o co se v textu jedná, vyjádřit děj a myšlenku
vlastními slovy - "Leseverstehen".
Mluvení: se nejvíce procvičuje vlastní konverzací,
přičemž klademe důraz nejen na výuku slovní
zásoby, ale i výslovnosti. Obsah výuky slovní
zásoby je spojen s tematickými okruhy, které se
v kurzu probírají, neboť osvojování celých skupin
slovní zásoby k danému tématu je pro zapamatování
jednodušší. Součástí konverzace je i tzv.
"interkulturelle Komunikation", čili zvyklosti v dané
zemi při určité příležitosti, jako je představování se,
reakce na určité typy otázek, atp.
Metodika vyučování
(např.pár témat z metodiky):
Jaké učebnice používat a proč ?
Motivační aktivity na začátek hodiny
nebo při klesající soustředěnosti žáků
Jak vyučovat nejfrekventovanější
německá slovesa s použitím metod
audiovizuálních a kinetických
Několik způsobů jak efektivně vyučovat
pomocí obrázků, fotografií, plakátů
Jak využít tzv.zjednodušenou četbu ?
Hodinová dotace: 80 hodin, tj. 1 x týdně 2 vyuč.hodiny