Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz. Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Popis kurzu na míru Výchovné poradenství ve školní praxi
Podrobná charakteristika obsahové náplně (anotace) A. Obecně o smyslu a obsahu výchovného poradenství (VP)
B. Výchovné poradenství B1. Ve směru k dětem (žákům/studentům) vztahy: - Učitelé - Žáci/Studenti - Žáci/Studenti - Žáci/Studenti fenomén školního strachu styly učení žáků/studentů styly vyučování pedagogů vztah k vyučovacím předmětům vztah k učitelům práce s chybou - sebehodnocení a hodnocení Úmluva o právech dítěte ve světle školních řádů a pravidel výchova k demokracii a občanským principům B2. Ve směru k pedagogům chápání role učitele práce s integrovanými dětmi vytváření atmosféry a podmínek pro komunikaci a kooperaci možnosti tvořivé pedagogické práce a jejich využívání a rozvoj pomoc dětem ze sociálně oslabených podmínek práce s rodiči - utváření pozitivních vzájemných vztahů a jejich rozvíjení, usilování o lepší pochopení směřování školy, harmonizace výchovných a vzdělávacích cílů mezi rodinou a školou tvorba školního vzdělávacího programu evaluace a sebeevaluace B3. Ve směru k rodičům spolupráce rodičů se školou společné řešení výchovných problémů - ve škole i v rodině nedorozumění a konflikty mezi rodiči a školou orientace dětí a výběr jejich další vzdělávací cesty
3. Cíl vzdělávací akce Poskytnout výchovným poradcům jednak představu o tom, že výchovné poradenství nejsou jen integrované děti či volba povolání, jednak také i praktikum vycházející z každodenní výchovné práce ve školách, modelová řešení kolizních situací... V neposlední řadě pak korektní obsahovou, kompetenční a odpovědnostní definici funkce VP s doprovodným komentářem.