Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz. Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Tato lekce pro středoškoláky přibližuje novinářskou práci při přípravě různých typů periodik. Na jednoduchých cvičeních studenti získávají přehled, jaký je rozdíl mezi poskytováním seriózních a ověřených zpráv a mezi "novinářskými kachnami". Hledají důvody, proč jsou jednotlivé noviny rozdílné. Co je to cílová skupina, co je to bulvár apod. Zkusí používat jazyky podle cílové skupiny čtenářů.
V průběhu lekce proběhne malá tisková konference. Při zpracovávání zprávy se pak všechny získané zkušenosti mohou prakticky uplatnit. Ukáže se, jak se liší hodnocení jediné situace, kterou popisuje řada lidí z různých zorných úhlů.
Závěrečná modelová situace demonstruje nebezpečí jednostranné propagandy a zneužití sdělovacích prostředků. Na hloubce vlastního prožitku se může každý přesvědčit, jak je důležité zprávy kriticky hodnotit a vytvářet závěry až po seznámení se s problémem.
Průběh lekce není zaměřen jako ukázka práce novináře pro studenty, kteří by se chtěli novinařině věnovat jako budoucímu povolání. Jde o seznamování se s novinami, jako se součástí života. Každý se s nimi denně setkává, ale víme co si počít s takovým kvantem nových a nových informací? Dokážeme si vytvořit a uchovat vlastní názor? Dokážeme být objektivní?
Zaměření lekce je koncipováno tak, aby bylo možné navázat na další podobně zaměřené lekce našeho studia. Jde o lekce zaměřené na působení dalších médií ve společnosti - Rádio-Mluvené slovo, Hudební nahrávka-nahrávací studio, Public relation. Absolvování některých dalších lekcí dotváří ucelený obraz na působení medií ve společnosti. Každou z lekcí je samozřejmě možno navštívit i samostatně.
Lekce je určena pro třídní kolektiv (kolem 30 osob), doba trvání je 2 - 2,5 hodiny.