Kurz aplikované asertivity pro zaměstnance
Cíl:
Kurz určený lidem ve firmách, kteří chtějí zvýšit svou komunikační efektivitu při rozhovorech s manažerem a při koučování. Kurz se zaměřuje na udržení asertivního/ dospělého postoje při jednotlivých typech manažerských rozhovorů a při koučování. Cíle je upevnit asertivní schopnosti zaměstnanců a zvýšit výkon.
Výukové metody:
Hry, cvičení, debatní metody, formuláře a pracovní listy, dramatické metody, natáčení/nahrávání, reálné/ modelové situace, sebereflexe a zpětná vazba, simulace.
Témata:
Obecné dovednosti vedení rozhovorů s nadřízenými
Přínosy a problémy. Model komunikace při rozhovorech. Komunikační a asertivní dovednosti při rozhovorech s nadřízeným - práce s dospělým egostavem a zvládání nedospělých transakcí.
Systematický přístup k vedení rozhovorů - účel a cíle, příprava, struktura, komunikační a asertivní dovednosti při vedení rozhovorů, uzavírání, vyhodnocení a follow-up.
Zvládání jednotlivých typů rozhovorů jejich specifika:
výběrový, hodnotící, zpětnovazebný rozhovor, přijímání špatných zpráv, nevyžádaná zpětná vazba/ stížnost nadřízenému, rozhovor k stížnosti, disciplinární, propouštěcí rozhovor
Poradenský/ koučovací rozhovor - co mne čeká
Účel a cíle
Struktura rozhovoru a následné aktivity.
Zásady a limity
Přínosy pro práci.
Možné problémy.
Užívané nástroje poradenství/ koučování a jejich smysl
Rozvoj schopnosti být koučován
Osobnost, schopnost sebereflexe a citlivé body
Akceptace, kongruence a empatie při rozhovoru s nadřízeným
Osobnostní kvality kouče a postoj koučovaného ke kouči.
Průběh - navázání raportu, reakce na otázky, naslouchání, rozumění vlastní řeči těla
Pomocné techniky - reflexe, shrnování, nehodnotící postoj.
Práce s cíly, měření dosažených cílů
Metafory, fantazie, kreativita v koučování
Uzavírání sezení - feedback kouči a dohoda
Po sezení