Kurz aplikované asertivity pro manažery
Cíl:
Kurz je určen všem manažerům, kteří si chtějí v rámci seberozvoje praktickým nácvikem upevnit asertivní/ v transakčně analytické terminologii dospělé postoje a techniky ve specifických manažerských situacích s podřízenými a zvýšit tak efektivitu svého každodenního managementu.
Výukové metody:
Hry, cvičení, debatní metody, formuláře a pracovní listy, dramatické metody, natáčení/nahrávání, reálné/ modelové situace, sebereflexe a zpětná vazba, simulace.
Témata:
Obecné dovednosti vedení pohovorů
Přínosy a problémy.
Systematický přístup k vedení rozhovorů - účel a cíle, příprava, struktura, komunikační a asertivní dovednosti při vedení rozhovorů - práce s dospělým egostavem a zvládání nedospělých transakcí, uzavírání, vyhodnocení a follow-up.
Model komunikace při rozhovorech.
Výběrový pohovor
Činnosti před pohovory - specifikace pracovní pozice, specifikace osoby kandidáta, kontrola platné legislativy, pořadí účastníků, příprava místnosti.
Vedení rozhovoru
Bezprostředně po pohovoru
Následný follow-up
Hodnotící pohovor
Přínosy hodnocení
Před rozhovorem - fyzická příprava, timing, hodnocený, dokumentace, struktura rozhovoru, sám hodnotící.
Průběh rozhovoru - uplynulý rok, nadcházející rok, další rozvoj, uzavření
Po rozhovoru
Poradenský rozhovor s prvky manažerského koučování
Místo tohoto rozhovoru v zaměstnání. Co je co?
Vztah manažera k tomuto typu rozhovorů
Potřebné osobnostní kvality, práce s postojem.
Potřebné dovednosti - struktury podle různých škol, navázání raportu, reflexe, shrnování, nehodnotící postoj.pohotovost, otevřené otázky, naslouchání, čtení řeči těla
Pomocné techniky - Uzavírání sezení / Po sezení
Sdělování špatných zpráv
Cíle
Proč je špatná zpráva špatnou zprávou
Struktura pohovoru
Před pohovorem/ v průběhu - sdělení zprávy, zvládání reakce/Po pohovoru
Zpětnovazebný rozhovor
Obecné zásady zpětné vazby
Psychometrie a inventář dovedností manažera
Cíle
Poskytování kritiky/ Poskytování pochvaly
Pohovor k stížnosti zaměstnance
Cíle. Před - v průběhu - po rozvoru.
Disciplinární rozhovor
Zákoník práce, legislativa, vnitrofiremní předpisy - klíčové zásady
Klíčové zásady rozhovoru
Před rozhovorem
Potřebné dovednosti v průběhu rozhovoru
Velká sedma - sedm typů reakcí při disciplinárním rozhovoru
Po pohovoru
Propouštěcí rozhovor
Důvody odchodu
Výhody - pro firmu a pro zaměstnance
Cíle
Příprava před - dotazník při odchodu
Po rozhovoru