Změna je nevyhnutelná - jak ji připravit a provést? Jak nepoškodit dobré jméno podniku nevhodnou komunikací? Jak si z propuštěných zaměstnanců nevyrobit nepřátele? Co se naučíte? Obsah kurzu> Délka 2 dny
- Charakteristika změny
- Řízení změny manažerem
- Bariéry zaměstnanců vůči změnám
- Jak překonat odpor vůči změnám
- Změna a její komunikace
- Role manažera v období změn
- Selekce pracovníků - pozitivní, negativní výběr, kritéria selekce
- Dělení pracovníků do skupin (klíčoví - odcházející, setrvávající, uvolňovaní ostatní zaměstnanci, setrvávající pokračující v stávajících činnostech, setrvávající převedení na jiné činnosti)
- Motivace klíčových zaměstnanců
- Prvky stabilizace vybraných zaměstnanců
- Důsledky provádění změny na atmosféru ve firmě/v divizi
- Možnosti ovlivnění firemního klimatu
- Co čeká propouštěného zaměstnance? (trh práce a další souvislosti)
- Jak sdělovat propouštění uvolňovanému zaměstnanci (trénink, modelové situace)
- Typologie propouštěných zaměstnanců
- Scénáře chování propouštěných zaměstnanců a jak na ně reagovat
- Case studies
- Opatření na podporu správného vnímání změn
- Shrnutí činností určených k předání a těch, které zůstávají zachovány
- Popis rizik dřívějšího odchodu nositelů klíčových zkušeností
- Identifikace klíčových a ostatních zaměstnanců určených k uvolnění + stanovení následných kroků
- Předání činností, resp. stabilizace zaměstnanců dle skupin