Manažerská komunikace a zvládání pracovních konfliktů

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    719042

Popis kurzu na míru Manažerská komunikace a zvládání pracovních konfliktů

Kurz pro vedoucí pracovníky, liniové manažery a střední management

v rozsahu 2 školících dnů (16 hodin), jeho obsah je založen na britském a americkém know-how a mnohaletých zkušenostech lektorů Centra Dohody, s.r.o.

Záměrem modulu je naučit účastníky pravidla manažerské komunikace s podřízenými – přenosu nezkreslených informací mezi pracovníky organizace a taktéž dovednosti a techniky na zvládání konfliktů při práci manažera s lidmi a způsoby prosazování svého názoru při současném respektování práv jiných lidí. Účastníci budou mít možnost vyzkoušet si klíčové komunikační dovednosti a některé modely zvládání konfliktů a jejich následné analyzování s využitím videotechniky.

Cíle tréninku:

V tomto modulu se účastníci naučí:

· dovednosti interpersonální komunikace – vyjadřování, kladení otázek, aktivní poslech, potřebné pro efektivní komunikaci v práci, základní přístupy k zvládání pracovních konfliktů zohledňující zájem o prosazení se manažera a/nebo spolupráci s podřízeným,

· postup řešení – hlavní kroky zvládnutí pracovního konfliktu s podřízeným nebo nadřízeným s výsledkem přijatelným pro obě dvě strany v konfliktu – manažera i podřízeného,

· základy asertivního chování a prosazování svých názorů.

 

Program tréninku:

Charakteristika komunikace

· Charakteristika komunikace a její prvky

· Komunikační řetězec v organizaci - typické problémy organizační komunikace (simulace s videozáznamem)

· Předpoklady a dovednosti pro úspěšnou komunikaci

Neverbální komunikace

· Neverbální komunikace – význam složek neverbálního chování

· Nácvik pozorování neverbální komunikace s videem

Dovednosti verbální komunikace

· Vyjadřování, kladení otázek, aktivní naslouchání

· Dovednosti sumarizování a parafrázování

· Pozorné čtení jako způsob přijímání informací

Charakteristika konfliktů

· Charakteristika konfliktu a etapy jeho vývoje

· Hlavní příčiny konfliktů

Asertivita a zvládání konfliktů

· Asertivní, agresivní a pasivní chování a jejich projevy (video)

· Test asertivity

· Já jazyk v asertivitě a postup asertivního chování

· Nácvik typů asertivity na modelových situacích

Thomas-Kilmanův model zvládání konfliktů

· Thomas-Kilmanův model zvládání konfliktů

· Dotazník – preferovaný styl zvládání konfliktů

· Použití jednotlivých stylů a jejich nácvik v situacích

Zvládání emočně náročných situací

· Příprava na emočně náročné komunikační situace

· Techniky zvládání emocí při náročném jednání

Zvládání emocí po náročných jednáních

· Způsoby rychlého zvládnutí emocí po náročném jednání

· Techniky rychlé regenerace po náročném jednání

· Nácvik efektivních relaxačních metod

 

 

Použité metody:

Videotrénink, nácvik praktických dovedností se zpětnou vazbou lektora a skupiny. Řešení případů z praxe účastníků, instruktážní video, komunikační cvičení, rozbor případové studie.

 

Jazyk, v němž probíhá výuka:

Čeština, angličtina standardně, jiný jazyk možný po dohodě.

 

Doporučená délka školicího programu:

2 dny.