TRÉNINKY, WORKSHOPY, SEMINÁŘE - Péče o zákazníka
Tento kurz je určen všem, kteří cítí potřebu rozvinout nebo zlepšit svou schopnost získat a udržet si zákazníka. Hlavními tématy kurzu jsou rozvoj specifických komunikačních dovedností klíčových pro úspěšnou komunikaci s klienty, identifikace potřeb klienta a faktorů jeho spokojenosti, rozvoj empatie a zákaznické orientace. Cílem kurzu je naučit účastníky o zákazníka pečovat a navázat s ním dlouhodobý obchodně-přátelský vztah. Kurz se cíleně vyhýbá technikám typu „jak ze sebe rychle udělat obchodníka“ nebo „jak prodat mrtvému zimník“ a zaměřuje se spíše na obecně platné principy. Hlavní pozornost je tak věnována rozvoji schopností a dovedností, které vedou k dlouhodobým a efektivním řešením a práci s klientem.
Cíle
Účastníci budou po absolvování kurzu schopni:
• osvojit si základní pojmy a postupy péče o zákazníka
• využívat vhodné formy komunikace směrem ke klientovi
• úspěšně pracovat s typologií klienta
• reflektovat dopady svého vystupování na vztah s klientem•
předcházet možným nedorozuměním
• posilovat schopnost citlivě pracovat s atmosférou v obchodním vztahu
• rozpoznat faktory klíčové pro spokojenost klienta
• rozvíjet dlouhodobé vztahy s klienty
Nástroje
Výklad / nácvik v modelových situacích / hraní rolí / videotrénink / práce se studijními materiály / individuální zpětná vazba
Rozsah
2 dny
Obsah kurzu
• typologie klientů, očekávání a potřeby klienta, faktory spokojenosti
• zásady jednání s klienty, empatie, zpětná vazba
• komunikace po telefonu, emailem, tváří v tvář
• budování vztahu s klientem
• identifikace klíčového klienta, budování dlouhodobého vztahu
• prevence a řešení problémů a konfliktů
• zvládání emocí, empatická asertivita