TRÉNINKY, WORKSHOPY, SEMINÁŘE - Řešení konfliktů a vyjednávání
Konflikt obyčejně chápeme jako negativní věc, něco, z čeho bychom měli mít obavy nebo čeho bychom se měli raději vyvarovat. Ovšem konflikty jsou přirozenou součástí života a v mezilidské komunikaci se s nimi všichni setkáváme. Cílem kurzu je naučit se rozeznat a včas zažehnat hrozící eskalaci konfliktu a případný již začínající konflikt proměnit v konstruktivní výměnu názorů. Protože však některé situace v životě nemají ideální řešení, je důležitou součástí kurzu i téma psychohygieny a odosobnění pracovních konfliktů.
Cíle
Účastníci budou po absolvování kurzu schopni:
• rozeznat a analyzovat různé typy konfliktů
• rozeznávat konfliktní typy lidí
• identifikovat typické zdroje konfliktů
• předcházet vzniku konfliktních situací
• konstruktivně pracovat s kritikou
• reagovat asertivně v konfliktních situacích
• poznat manipulativní techniky a dokázat se jim bránit
• využívat neverbální komunikaci v řešení konfliktů
Nástroje
Výklad / nácvik v modelových situacích / hraní rolí / videotrénink / práce se studijními materiály / individuální zpětná vazba
Rozsah
2 dny
Obsah kurzu
• definice konfliktu a jeho různé typy
• možné přístupy ke konfliktu
• typologie lidí v konfliktu
• sebereflexe
• způsoby a techniky prevence a řešení konfliktů, vyjednávání
• asertivita vs. agresivita, manipulace, předsudky a stereotypy
• vliv komunikace na vznik konfliktu
• řeč těla, neverbální komunikace v konfliktu
• efektivní kladení otázek a konstruktivní kritika
• aktivní naslouchání, empatie