Statistiky ASTD (American Society for Training and Development) ukazují, že pracovníci z oblasti prodeje jsou jednou z nejvíce exponovaných skupin, co se týká školení.
Obecným trendem, jenž reaguje na rostoucí tréninkové náklady v této oblasti a na nutnost přiblížit trénink obchodníků potřebám a podmínkám reálné praxe, je stále častější využívání interních, vnitropodnikových obchodních školitelů. Velmi často jde o zkušené obchodníky, profesionály v oblasti prodeje. Nová role, ve které se ocitají, role interního obchodního školitele, však mnohdy vyžaduje rozvoj a kultivování nových dovedností. Nejde jen o schopnost profesionálně zvládnout prezentaci tématu. To pro velkou většinu obchodníků nepředstavuje příliš velký problém. Skutečnou výzvou je zvládnutí celého souboru technik a nástrojů pro řízení tréninkových procesů, pro motivování účastníků kurzu, řízení skupinové dynamiky v týmu účastníků, efektivní moderování diskuse, facilitaci výměny zkušeností účastníků, zvládání problémových účastníků, atd.
Kurz "Školení obchodních školitelů " je odpovědí na tuto výzvu!
CÍLE KURZU
posílit vazbu výstupů tréninku obchodníků na zvyšování výkonnosti v oblasti prodeje
výrazně snížit náklady na školící a poradenskou podporu zvenčí
zvýšit profesionalitu, jistotu a výkonnost účastníků v roli obchodního školitele
TÉMATA
jak stanovit cíle tréninku
motivace účastníků
4 role obchodního školitele
profesionální prezentace vykládaného tématu
techniky pro prevenci a potlačení trémy
efektivní využití vizuálních pomůcek
nástroje pro řízení skupinové dynamiky v týmu účastníků tréninku
profesionální reakce na dotazy účastníků
vedení a moderování diskuse
využití participativních metod tréninku v praxi obchodního školitele
cvičení s hraním rolí
týmová cvičení
případové studie
práce s "problémovými účastníky"
krizové a nečekané situace
4 úrovně hodnocení tréninku
METODA
Kurz je vysoce participativní s maximálním zapojením účastníků. Důraz je kladen na rozvoj dovedností. Bloky výkladu jsou střídány cvičeními a případovými studiemi. Velký důraz je kladen na zkušenostní způsob učení. Při nácviku je využíváno videa, aby byly vytvořeny podmínky pro maximální využití zpětné vazby. Velká pozornost je věnována tomu, aby atmosféra, prostředí a způsob vedení kurzu nebudily u účastníků pocit ohrožení. Využito je i velmi kvalitního instruktážního videofilmu. Účastníci kurzu obdrží i studijní materiál (příručku), kde je téma stručně a přehledně zpracováno a který jim v praxi poslouží i jako praktický návod při přípravě školení.
Pro absolventy tohoto kurzu mohou být připraveny "na míru šité" návazné workshopy, jež slouží k upevnění a dalšímu rozvoji získaných lektorských dovedností. Rovněž jsme připraveni navrhnout a řídit proces koučování obchodních školitelů, aby docházelo k neustálému zvyšování kvality a efektivity tréninkových procesů v oblasti prodeje.
DÉLKA KURZU: 3 DNY
MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 12