„80 % problémů vzniká díky tomu, že se lidé neumějí domluvit…“
Člověk, který umí dobře komunikovat potřebuje:
* umět se jasně a stručně vyjadřovat, aby předcházel zkreslením ve výkladu informací,
* umět opravdově naslouchat a být si vědom chyb, které i tak dělá,
* pro úspěch při vyjednávání pochopit výhody a nevýhody různých strategií pro vyjednávání,
* umět pracovat se zpětnou vazbou při řešení problémových situací.
Abychom byli schopni předcházet chybám v komunikaci potřebujeme:
* zažít a pochopit, jaké se dějí přirozené chyby při předávání informací,
* vyzkoušet si, jak těžké je opravdu naslouchat a učit se tomu,
* trénovat, jak co nejjednodušeji formulovat hlavní myšlenky,
* zažít si a s odstupem pochopit, jak různé strategie ovlivňují úspěch v komunkaci a učit se to využívat,
* vylepšit schopnost řešit nepříjemné situace.
Komunikace je opravdové umění, pro které má pár vyvolených přirozený talent a my ostatní se mu můžeme učit. Může se to zdát složité, ale myslím, že stačí ctít a učit se využívat pár jednoduchých zásad, které si zažijeme a představíme. Trénink obsahuje nácvik s kamerou.
Dvoudenní kurz efektivní komunikace má následující obsah:
1. den
* Model komunikace, co vše do ní patří
* Efektivní vyjadřování
* Klíčové sdělení, struktura projevu
* Jak funguje paměť a jak toho využívat při vysvětlování a prezentacích
* Nácvik „vysílání“ (vysvětlování, prezentace)
* Základní chyby v naslouchání
* Nácvik naslouchání
2. den
* Důvěra a jak s ní pracovat, čím jí získáváme a čím ztrácíme
* Základní strategie ve vyjednávání, jejich výhody a nevýhody
* Nácvik vyjednávání
* Jak řešit problémy a nepadat do pasti „vztahových bitek“
Co potřebujete pro účast na kurzu?
* Zařiďte si dva nerušené dny.
* Vezměte si volný, pohodlný, neformální oděv.