Hodnocení v praxi vedoucího

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Manažerské kurzy Kurzy na míru
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    59815

Popis kurzu na míru Hodnocení v praxi vedoucího

URČENO: Vedoucím pracovníkům na všech stupních řízení

CÍL: Vybavit vedoucí pracovníky znalostmi a praktickými dovednostmi v personálních činnostech, za které jsou přímo odpovědní.
Prakticky si ověřit informace jak si připravit a vést přijímací, propouštěcí a hodnotící rozhovor, včetně sestavení souboru otázek pro dotazování. Seznámit se s určováním a formulováním takových hodnotících kritérií, které skutečně ovlivňují výkon a kvalitu práce podřízených. Získat znalosti o hodnotících chybách a návody jak je v praxi eliminovat. Tréninkem si ověřit uplatnění technik porovnávání podřízených při hodnocení. Absolvování kurzu by mělo nastartovat standardní úroveň personální práce vedoucích včetně účinné komunikace mezi výkonnými útvary a personalisty.

OBSAHOVÁ SKLADBA:
A) JAK SI VYBÍRAT PODŘÍZENÉ
Konkretizace personální práce vedoucích pracovníků.Její obsah a časový sled.
Sestavování "Profesiogramu" - souboru požadavků na kandidáta k výkonu určité práce.
Spolupráce s personalisty (Jak pracovat s psychologickými zprávami, uplatnění případových studií skupinové práce a individuální prezentace - ukázky).
Řízený přijímací rozhovor. Jak rozhovor připravit a zahájit, systém a způsob kladení otázek.
Praktická ukázka a rozbor souboru dotazů uplatnitelných v přijímacím rozhovoru (manuál). Ukončení přijímacího rozhovoru a jeho registrace.

B) CO A JAK HODNOTIT NA PODŘÍZENÉM
Ukázky hodnotících kritérií a práce s nimi ( např. úroveň komunikace, organizační schopnosti , aktivita , způsob myšlení , identifikace s firmou , písemný a verbální projev, ochota přijímat odpovědnost apod. cca tři desítky kritérií.). Rozvedení hodnotícího kritéria do několikastupňové hodnotící škály s popisem detailních projevů.
Způsoby porovnávání pracovníků při hodnocení - techniky

C) HODNOTÍCÍ ROZHOVOR
Jak se vyrovnat s nepříjemnými pocity a napětím, když hodnotím druhého.
Čeho se při hodnotícím rozhovoru vyvarovat a co naopak uplatnit.
Průběh rozhovoru - doporučení.
Ukázky a rozbor chyb při hodnocení - doporučení k jejich eliminaci

TRÉNINK:
- Cvičení k určování a formulování požadavků na nového pracovníka, vyhledávání otázek kladených při přijímacím rozhovoru (trénink ve dvojicích).
- Konfrontace videoukázek osobní prezentace uchazečů o určitou práci s psychologickými zprávami o jejich dispozicích - určování společných dominujících rysů a volba vítěze (individuální cvičení)
- Rozbor videoukázek - chyb při přijímacím rozhovoru (diskuse ve skupině).
- Trénink přijímacího rozhovoru s videozáznamem na předem připravených případových studiích. (Konkrétní náplň práce a informace o uchazeči obdrží aktéři z osobního dotazníku). Přehrávka a rozbor ve skupině.
- Test sebehodnocení (individuálně každý z posluchačů).
- Cvičení v zařazování anonymně zvolených vlastních podřízených do několikastupňové hodnotící škály jednoho z hodnotících kritérií (individuálně každý u jiného kritéria - následně rozbor ve skupině).
- Hodnotící rozhovor s videozáznamem.

ROZSAH:
Dvoudenní tréninkový seminář.