* Optimální komunikace
Účastníci se naučí porozumět procesu komunikace a svému místu v tomto procesu a speciálním komunikačním dovednostem při jednání se spolupracovníky, s podřízenými a se zákazníky, posílí efektivitu v jednání s vnitřním a vnějším zákazníkem.
* Osobní rozvoj a zvládání konfliktů
Účastníci se naučí rozpoznat své silné a slabé stránky a naučí se je využívat, zaměří se na to, jak efektivně zvládat a řešit konflikty. Zdokonalí se v přesvědčování, naučí se identifikovat a rozlišovat konflikty, osobní spory a pracovní problémy. Uvědomí si rozdíl mezi osobní a pracovní rovinou problému, mezi emocionální a racionální reakcí v jednání. Pochopí neefektivní, opakující se a nefunkční cesty k řešení problémů.
* Řešení problémů v pracovní skupině
Účastníci se naučí identifikovat a rozlišovat konflikty, osobní spory a pracovní problémy v konkrétní skupině. Naučí se adekvátně identifikovat zdroje problémů, plánovat strategie vedoucí k řešení problémů a volit vhodné pomocné metody k jejich vyřešení. Zdokonalí se ve schopnosti navodit změnu v jednání, která efektivně povede k cíli.
* Vnitrofiremní komunikace
Účastníci se naučí orientovat v základních dialogových situacích v rámci komunikace mezi manažerem a podřízeným, v rámci pracovní skupiny, mezi kolegy z jiných oddělení, zdokonalí se ve vedení a vyhodnocení rozhovoru.
* Asertivita
Účastníci se zdokonalí v přesvědčování a sebeprosazení. Uvědomí si své potřeby, definují vlastní názory a požadavky. Získají informace jak zvládat konfliktní situace, zachovat si sebeúctu a rozvíjet pracovní vztahy.