Výcvik prostředníků (mediátorů) pro vedení mimosoudního řešení sporů a stížností - NOVINKA
Kontakt na dodavatele získáte po registraci
Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz. Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Popis kurzu na míru Výcvik prostředníků (mediátorů) pro vedení mimosoudního řešení sporů a stížností - NOVINKA
Určeno: Manažerům pověřovaným zprostředkováním mimosoudního vyřešení sporů a stížností dohodou, členům oborových komor, které ve svých stanovách mají mimosoudní řešení stížností a sporů, pracovníkům personálních a právních útvarů. Pracovníkům státní správy a samosprávy a absolventům semináře Mimosoudní řešení sporů přímým a zprostředkovaným vyjednáváním. Limitovaný počet účastníků (3 - 4 osoby)!
Cíle semináře: Výcvik účastníků ve vedení zprostředkovaného vyjednávání (mediaci). Prohloubení dovedností účastníků pochopit operativní mytologii sporných stran a mechanismus jejich komunikace, analyzovat jejich konflikt a uplatňovat dohled nad vyjednávacím procesem, dosahovat vyvážené stabilní dohody.
Obsah: Detailní obsah je stanoven na základě dohody lektora a účastníků výcviku. - Specifické úkoly a dovednosti prostředníka v jednotlivých fázích mediace - Řešení modelových sporů účastníky výcviku - Vyjednávání sporů z praxe účastníků - Zpětná vazba zprostředkovaná partnery v modelových situacích a videozáznamy jednání Individuální poradenství.
Metody: Řešení modelových sporů a stížností, zpětná vazba lektora a partnerů v modelových situacích, diskuze. V případě potřeby nácvik dílčích dovedností.
Rozsah semináře: 2 dny
Popis: Soudní výroky o vině a závazcích sporných stran bývají příliš často jedna věc a zcela jinou věcí je do jaké míry jsou strany ochotny je akceptovat. Mediace není založena na výhře a prohře, na podřizování se kterékoliv strany autoritě. Její podstatou je hledání variant řešení situace. Prostředník (mediátor) pouze vede vyjednávání stran o akceptovatelných řešeních, garantuje při tom, že dohoda bude přijata na základě plné informovanosti stran o jejích důsledcích, že pro žádnou ze stran nebude nápadně nevýhodná, bude vyvážena a bude v souladu se zákonem a dobrými mravy. Schopnost dosahovat dohody ve sporech a plnit je, řešit stížnosti mimosoudní cestou významně snižuje pravděpodobnost odvolávání, zvyšuje procento dodržovaných závazků z dohod vyplývajících. Šetří čas a finanční náklady soudních řízení i v případech, v nichž je výrok soudu či jiné autority o dohodě nutný či zákonem stanovený. Velmi pozitivně ovlivňuje image organizace i jejich pracovníků.