Cenová politika a moderní kalkulační metody řízení nákladů
Kontakt na dodavatele získáte po registraci
Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz. Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Popis kurzu na míru Cenová politika a moderní kalkulační metody řízení nákladů
Určeno: Středním a vyšším manažerům firmy, kteří pro svoji řídící práci potřebují znát zásady sledování a řízení nákladů, kalkulací a cenové tvorby - speciálně vedoucím a pracovníkům technických, vývojových, výrobních, prodejních a marketingových útvarů podniků a firem
Cíle semináře: Osvětlit, jak mají manažeři ve své práci využívat nástroje kalkulací a cenové tvorby.
Obsah: Nákladová východiska cenové tvorby Marketingová východiska cenové tvorby
Metody: Interaktivní metoda - společná práce lektora a frekventantů semináře při výkladu, ujasňování si a ujednocování příslušných pojmů. U případových studií pak práce v malých skupinách, prezentace výsledků před všemi členy semináře a následná diskuze k navrhovaným řešením. Příklady na výpočet cenové kalkulace.
Rozsah semináře: 1 den
Popis: Prosíme účastníky aby si vzali s sebou na seminář kalkulačku.
1. Nákladová východiska cenové tvorby
Dělení nákladů podle povahy a podle vzniku Princip bodu zvratu Koncept příspěvku na úhradu Nákladová kalkulace přirážkou Nákladová tvorba cen Kalkulace ceny v závislosti na dodacích podmínkách Moderní metoda sledování nákladů - přenášení nákladů pomocí činností - činnosti přidávající a nepřidávající hodnotu - balastní činnosti Kalkulace dle činností a procesů - systém finančního řízení ABC/ABM
2. Marketingová východiska cenové tvorby
Metodika stanovení ceny (podle cenového záměru, cílové skupiny, kupního chování, vlivu konkurence...) Cenové strategie Cenová taktika - rabaty - skonta - jejich vliv na výši ceny Východiska pro řízení ceny Cenová elasticita poptávky (křížová cenová elasticita)