Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Marketingové kurzy Kurzy na míru Nejúspěšnějším reklamním a prodejním kampaním předchází dlouhé a pracné období plánování. Improvizace přichází v úvahu jen při řešení nečekaných a nepředvídaných situací. Všude jinde musí nastoupit pečlivá práce podle předem účelně a cílevědomě připraveného plánu.
Kvalitní marketingový plán vychází z dobré znalosti trhu, promyšlené segmentace trhu a samozřejmě bezvadné znalosti vlastního přípravku a situace konkurentů. Předem počítá s možnými potížemi při realizaci a má připravena vhodná řešení. Koordinuje jednotlivé části marketingového mixu tak, aby jejich dopad byl co největší a návratnost investic co nejlepší.
Další těžkosti s sebou přináší specifika farmaceutického trhu. Nejsou to jen legislativní omezení a zásahy pojišťoven. Je nutné počítat se skutečností, že pacient, tedy koncový uživatel výrobku, se k němu dostává jen zprostředkovaně, prostřednictvím lékaře.
Podle kvalitního plánu se dobře pracuje. Dobrý plán je možné dobře prodat i uvnitř firmy, nadřízeným, spolupracovníkům a podřízeným. Ani tento aspekt není zanedbatelný zejména v prostředí mezinárodních firem. V dobrém plánu jsou zabudována i kritéria pro měření úspěšnosti reklamních kampaní a propagačních akcí.
Pokud někdo říká, že se v našem českém nekonečně proměnlivém prostředí dobrý plán nedá udělat, nejspíš to neumí. Spoléhání na improvizaci je nejen neprofesionální, ale hlavně krátkozraké a přináší jen polovičaté výsledky.
(Na tento trénink navazují kurzy MARKETINGOVÝ PRŮZKUM VE FARMACEUTICKÉM PRŮMYSLU a PRÁCE S MÉDII VE FARMACEUTICKÉM MARKETINGU - INZERCE, P.R. VE FARMACEUTICKÉM PRŮMYSLU A LAUNCH-PRELAUNCH PRODUKTU)
Charakter kurzu:
otevřený 5 denní interaktivní kurz s řešením případových studií
maximální počet účastníků: 12
cena zahrnuje: individuální pozvánku na trénink, vlastní trénink, tištěné materiály, certifikát pro každého účastníka, osobní konzultaci s vedením firmy o přizpůsobení kurzu aktuální prodejní strategii , písemné shrnutí základních tezí a jejich rozeslání absolventům 3-4 týdny po skončení jako základ pro follow-up, vypracování závěrečné zprávy se shrnutím zpětné vazby a doporučením do budoucna
Pro koho:
manažeři přípravků, ředitelé marketingu
Cíl:
*
pochopení významu kvalitního plánování pro úspěch propagační kampaně
*
suverénní osvojení terminologie (marketingový mix, marketingová strategie a taktika, positioning, segmentace trhu atd.)
*
zvládnutí základní struktury marketingového plánu
*
zvládnutí přípravy výstupů marketingového plánu a provázání s praktickou realizací
*
seznámení se základními metodami měření úspěšnosti kampaní
*
pochopení důležitosti průběžné práce s marketingovým plánem
Osnova:
*
pracujeme bez plánu - proč ne?
*
pracujeme s plánem - proč ano?
*
co, komu, jak, kde a kdy budeme prodávat?
*
vliv makro- a mikro- prostředí na marketingovou kampaň
*
segmentace trhu
*
positioning přípravku
*
marketingový mix - součásti
*
marketingový mix - vše souvisí se vším
*
výstupy marketingového plánu - základ úspěšné realizace
*
metody měření úspěšnosti kampaně
*
případová studie - příprava
*
prezentace vlastního plánu