Cíle
Kurz je určen pro
vedoucí týmů zlepšování, manažery a pracovníky marketingu, manažery a pracovníky vývoje výrobků a služeb, manažery a pracovníky útvaru řízení kvality.
Obsah
QFD - Požadavky zákazníka
QFD - Technické parametry
QFD - Analýza matice, určení cílů a priorit
Benchmarking - porovnávání se s nejlepšími
Případová studie QFD, příklady a cvičení. Ukázky aplikace QFD v praxi.
Aplikace QFD v organizaci.
QFD doporučujeme absolvovat před účastí na kurzu FMEA.
Charakteristika a forma
Metodika QFD má svůj původ v Japonsku, kde ji na konci 70. let úspěšně použili japonští výrobci při zvyšování konkurenceschopnosti svých automobilů na americkém a evropském trhu. Z Japonska se postupně rozšířila do USA a Evropy. Dnes je QFD jednou ze standardních metodik (např. VDA 4), která se používá v procesech plánování, při návrhu produktů a procesů a zlepšovaní procesů v průmyslu a službách. Její výstupy umožňují efektivně nasadit metodu FMEA a další nástroje zlepšování.
Rozsah kurzu je 2 dny.
Pracovní metody
Podrobnější informace o obsahu a metodice kurzu je možné vyžádat odesláním požadavku na FBE kliknutím ZDE