ŠTÍHLÉ MYŠLENÍ - ŠTÍHLÁ ADMINISTRATIVA
CÍLOVÁ SKUPINA
Liniový management, THP
Mnohé firmy se upínají jen na snižování nákladů a nesprávně to nazývají „zeštíhlováním“. Šetřením ale ještě nikdo nezbohatl. Lean management se často orientuje jen na výrobu. Na našem semináři soustředíme pozornost na administrativu a nevýrobní oddělení. Bylo by totiž chybou považovat za štíhlý podnik firmu, kde se používají Lean nástroje ale kultura a myšlení lidí se nezměnilo. Změna v myšlení se totiž netýká pouze části zaměstnanců.
CÍL
- zaměřit pozornost do oblasti administrativních a nevýrobních podnikových činností, které jsou výrazným zdrojem plýtvání a nízké flexibility
- naučit se analyzovat, měřit, organizovat a zlepšovat administrativní a nevýrobní procesy.
- vidět propojit administrativní a nevýrobní procesy s výrobními procesy tak, aby bylo možné docílit plynulý, hospodárný a efektivní tok produkce.
OBSAH
_________________________________________________________________
ŠTÍHLÉ MYŠLENÍ - ŠTÍHLÁ VÝROBA
CÍLOVÁ SKUPINA
Liniový management, THP
Otec štíhlé výroby ve výrobním systému Toyoty (TPS) Taiichi Ohno definoval tento koncept následovně: „Jediné, co děláme, je, že sledujeme čas od okamžiku, kdy nám zákazník zadal objednávku, k bodu, ve kterém inkasujeme peníze. A tento čas zkracujeme tím, že odstraňujeme v procesech plýtvání.“ Štíhlost tedy znamená rychlejší reakci na požadavky zákazníka, a tím i rychlejší vydělávání peněz. Pokud někdo tvrdí, že tento cíl pro něho není důležitý, pak se principy štíhlosti do jeho podniku skutečně nehodí. Otázkou je, zda se takovýto podnik „hodí“ na současný trh, kde se firmy prosazují především flexibilitou a rychlostí.
Jen deset procent úspěchu Toyoty je v metodách (5S, SMED, TPM, kanban, jidoka, poka-yoke, VSM) a devadesát procent ve způsobu myšlení a práce se znalostmi.
CÍL
- představit Lean nejen jako ekonomicko - procesní systém, ale i jako způsob myšlení zaměřený na to, jak přidávat hodnotu
- představit moderní nástroje výrobních systémů
- prezentovat LEAN jako směr zefektivňování s cílem zvýšení konkurenceschopnosti
- inspirovat účastníky k aktivnímu budování štíhlých procesů
- srdcem Leanu jsou flexibilní, motivovaní lidé, nepřetržitě řešící problémy
OBSAH
Informace - pořadatel:
AHA PR Agency, s.r.o.
Na Pankráci 30, 140 00 Praha 4
tel. 241 442 070
aha@agentura-aha.cz
www.agentura-aha.cz