V dnešní době je k prodeji využíváno více kanálů než dříve. Využíváme internet, call centra, inzeráty atd. Kupodivu se ukazuje, že
prodej tváří v tvář neztratil nic na své důležitosti. Nejspíš proto, že nutnost prodávat je čím dál větší.
Prodáváme nejen konkrétní produkt, ale také vlastní nápady, projekty, sami sebe. Nabídka je tak velká a prodává každý! Otázkou je, jak prodávat, aby druzí koupili. A k tomu nestačí pouze prezentovat svůj produkt.
Musíme být schopni klást otázky, analyzovat je, vytvořit konkrétní řešení, vzít v úvahu kdo je náš klient - osoba, která rozhoduje a podepisuje. Pouhé tvrzení, že "naše firma, produkty, servis jsou ty nejúžasnější" už dávno nezabírá. Spíše ukazuje, že jsme mimo a odrazuje.
Program je
vystavěn tak, aby zahrnoval všechny podstatné kroky obchodního jednání, které v reálné situaci často probíhají během delšího časového intervalu.
Definuje neměnné principy a v každém typu prodeje platící kroky a zásady. S podporou trenéra si tyto principy každý účastník transformuje na návody platné právě pro svoje účely a tím zároveň pro
svůj byznys.
Kdykoli se vám později stane, že návod se vám nebude zdát vhodný, protože situace je naprosto nestandardní, vrátíte se zpět k principům a znova si zaktualizujete svůj vlastní návod.
Budete mít mapu, která je platná vždy.
- Základní kroky obchodního jednání
- Příprava na schůzku
- Domluvení schůzky po telefonu
- Tabulka potenciálu
- Zaujmutí a vytvoření silné výchozí pozice
- Budování vztahů
- Mapování situace
- Zjištění potřeb
- Analýza a vytvoření řešení
- Zpracování námitek
- Vyjednávání
- Využití emotivní složky
- Uzavření obchodu
- Získání doporučení
- Následný servis