Délka workshopu: 1 den
Typ osobnosti je pojem nejčastěji spojovaný s modelem rozvoje osobnosti vytvořeným Isabel Myersovou a Katherine Briggsovou, autorkami světově nejpoužívanějších testů na osobnostní profil, MBTI, neboli Myers-Briggs osobnostní test. MBTI vychází ze 70 let výzkumu a je každoročně uplatňován na 2 milionech lidí.
I. Myersová a K. Briggsová došly k názoru, že existují čtyři hlavní způsoby, kterými se lidé od sebe vzájemně liší.
Tyto odlišnosti nazvaly "preferencemi". Jako příklad může posloužit fakt, že ačkoli všichni používají obě ruce, většina z nás preferuje jednu z nich, která je pak dominantní ve všech našich aktivitách, při kterých ruce používáme.
MBTI se soustředí na výsledky vycházející ze čtyř preferencí
- Čemu v prvé řadě věnujete energii?
- Jakým způsobem zpracováváte informace?
- Jakým způsobem se rozhodujete?
- Jak organizujete svůj život?
Směřování energie
Dvě dimenze jsou: Věnujete energii vnějšímu světu aktivit (E), nebo vnitřnímu světu myšlenek a emocí (I)?
Zpracovávání informací
Dvě dimenze jsou: Zpracováváte informace ve formě známých faktů a pojmů (S), nebo ve formě možností a nového potenciálu (N)?
Rozhodování
Dvě dimenze jsou: Rozhodujete se na bázi logických a objektivních úvah (T), nebo na základě osobních hodnot a účinku na relevantní osoby (F)?
Organizace vlastního života
Dvě dimenze jsou: Organizujete Váš život strukturovaně, na základě přijímání rozhodnutí a znalosti Vaší pozice (J), nebo flexibilně, tím, že život objevujete průběžně, tak jak ho žijete (P)?Permutací těchto čtyř preferencí vzniká 16 osobnostních typů, které tvoří základ modelu I. Myersové a K. Briggsové a MBTI osobnostních testů.
Cíle workshopu
Jednou z praktických aplikací MBTI a pochopení těchto preferencí je podpora lepšího sebepoznání a týmová práce. Rozdíly v preferencích mohou znamenat, že jednotlivci přičítají hodnotu různým věcem a mohou komunikovat mnoha různými způsoby. Tento fakt může bránit efektivnímu fungování týmu.Rozdíly ale mohou být překonány, pokud se budou jednotlivci v týmu vzájemně respektovat a budou vědět, jakou hodnotu různé preference mají a jakou hodnotu mohou přinést týmu.Díky tomuto workshopu poznáte a pochopíte Váš osobní styl a styl lidí okolo vás. Zjistíte, jak zlepšit pracovní vztahy s Vašimi nadřízenými, kolegy i podřízenými. Pochopíte, kdo jste Vy, proč děláte co děláte a proč ostatní dělají co dělají.
Cílová skupina
Kdokoli, kdo se rád učí a chce se dovědět víc o sobě samém a o tom, jak budou pravděpodobně v mnoha směrech protikladní lidé různých osobnostních typů.
Obsah
Obsah je založen na MBTI dotazníku, který referuje o preferencích ve čtyřech dichotomiích, kdy se každá z nich skládá ze dvou protikladných pólů.Je to interaktivní workshop, který zkoumá všechny typy MBTI a způsoby, jak ovlivnit a efektivně pracovat s lidmi, jejichž preference jsou jiné než Vaše.Optimální počet účastníků: 10 - 12 účastníků a 2 moderátoři
Máme plnou kvalifikaci CPP k vedení a interpretaci nástroje MBTI.