Údržba má v mnoha provozech stínovou podobu a je uznána jako důležitější součást podniku teprve ve chvíli, kdy se objeví poruchy. Výrobní procesy se špatnou údržbou vedou k častým poruchám a kromě toho k nedostatkům v jakosti i bezpečnosti. Aplikování filosofie LEAN v údržbě vede k novým podnětům pro přemýšlení a modelům vzájemné spolupráce mezi výrobou a údržbou. Ty se zaměřují na stabilní, snadno dostupné procesy se současně efektivním využitím zdrojů údržby.
Cíl a obsah školení TPM:
V efektivním výrobním systému musí být údržba ve svých strukturách, procesech a samozřejmě ve svých strategiích a konceptech optimálně sladěna s výrobním systémem.
Rozhraní mezi výrobou a údržbou je definováno jako rozhraní služeb, tzn. všechny aktivity týkající se údržby se zaměřují na výrobní systém, který je definován prostřednictvím hodnotových toků. Pomocí „Best practice v údržbě“ se všechny aktivity a struktury údržby zaměří na hodnotový tok a eliminují se tak potenciály plýtvání.
Jednotlivými prvky workshopu jsou specifická témata LEAN týkající se údržby, jako TPM, priority zařízení, klasifikace podle škodlivosti, KANBAN údržby a základní prvky 5S v údržbě.
Použité nástroje a metody školení TPM:
Cílová skupina školení:
Top management | |||||| |
Vedoucí pracovníci | |||||| |
Mistři | |||||||||| |
Operátor / Pracovník | |||||||||| |
Požadované znalosti před začátkem školení - žádné
Doba trvání – 1 den
Fotogalerie ze školení: