Anotace
Vzdělávací program „Vedení lidí a komunikace v období změn“ je určen vedoucím úředníkům, kteří potřebují reagovat na neustále se vyvíjející legislativu, změny ve společnosti i potřeby občanů. Účastníci se seznámí s postupy a technikami vedení a motivace lidí ve specifických podmínkách změnového období a osvojí si postupy efektivní komunikace změn.
Cíle programu
- Porozumět a naučit se pracovat s jednotlivými modely změn
- Naučit se vhodně komunikovat změny a reagovat na námitky vůči nim
- Rozvinout dovednosti pro získávání lidí k podpoře změn a osvojit si postupy, jimiž lze působit na postoje vůči změnám
Obsah programu
- Management změn a význam připravenosti na změny – typy změn, přístupnost lidí ke změnám, příčiny obranného postoje vůči změnám, lidská reakce na změnu
- Úloha vedoucího úředníka/manažera při vedení lidí v období změn – postup při zavádění změn, příprava druhých na změnu
- Komunikace změn – komunikace dovnitř i vně organizace
- Motivace k přijímání změn – pozitivní přístup, participace na změnách, respektování potřeb zaměstnanců
Rozsah programu 1 den
Užitečný Vám může být také ...
Metody
- interaktivní výklad
- trénink, modelové situace
- praktická cvičení, dotazníky, testy a případové studie
- práce ve skupinách, diskuze, brainstorming
Klíčová slova
akreditovaný kurz, akreditace, change management, odpor ke změnám, změna, změny, komunikace změn, management změn, motivace k zavádění změn, reakce na změnu, typy změn, participace, úředník, veřejná správa, státní správa, samospráva