Cílová skupina:
Vzdělávací a rozvojový program je určen manažerům, obchodním zástupcům a prodejcům, jejichž každodenní práce je spojena s vyjednáváním.
Cíl:
Cílem programu je rozvinout dovednosti účastníků profesionálně vyjednávat. Absolvování intenzivního vzdělávacího programu účastníkům umožní:
• Osvojit si základní postupy profesionálního obchodního vyjednávání a úspěšně je aplikovat ve své praxi.
• Rozpoznat včas nátlakové techniky ze strany druhé osoby a efektivně jim čelit.
• Vyvarovat se obvyklým chybám.
Obsah:
• Definice vyjednávání a kdy je vhodné vyjednávat.
• Princip dávání a braní, základní přístupy k vyjednávání a typy vyjednávačů.
• Příprava na vyjednávání.
• BATNA a její význam pro úspěšné vyjednávání.
• Rozhodující etapy ve vyjednávání a jejich analýza.
• 8 osudových chyb při vyjednávání.
• Nátlakové taktiky v praxi a jak jim čelit.
• Vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat.
• Kulturní odlišnosti ve vyjednávání.
• Akční plán dalšího rozvoje.
Délka modulu:
2 tréninkové dny.
Výcvikové metody:
• Přednáška.
• Řízená diskuse.
• Individuální a skupinová cvičení.
• Případové studie – hraní rolí.
• Video-analýza a zpětná vazba.