Cílová skupina:
Vzdělávací a rozvojový program je určen projektovým manažerům, střednímu a vyššímu managementu a pracovníkům, kteří jsou zodpovědní za řízení zakázek a projektů.
Cíl:
Cílem programu je ovládnout metodiku projektového řízení, prakticky využívat získané dovednosti a schopnosti při tvorbě projektů, naučit se týmové spolupráci při realizaci projektů a zefektivnit proces projektového řízení.
Obsah:
Project management
• Projektové role.
• Projekt a jeho produkt.
• Fáze a etapy projektu.
• Plánování nákladů.
• Master projekt a subprojekty.
• Plánování projektu.
• Projektové grafy.
• Úvod do řízení rizik v projektu.
• Dlouhodobá rentabilita projektu.
• Týmová spolupráce při realizaci projektů.
Project risk management
• Projektová rizika – definice základních pojmů.
• PMI a mapa odborností – 9 polí.
• Risk management planning, identification.
• Risk monitoring and control.
• Plánování (cpm, toc).
• Simulace a expertní metody.
• Role pro řízení rizik.
• Dlouhodobá rentabilita projektu.
• Ukázkové šablony pro dokumenty řízení rizik.
• Expertní metody a kauzální analýza.
Multiproject management
• Definice multiprojektového prostředí.
• Identifikace a řízení meziprojektových vazeb.
• Řešení konfliktů mezi projekty.
• Eskalační metody a principy.
• Optimalizační metody meziprojektových vazeb (Resource leveling, Simulace, Kritický řetěz).
• Projektová kancelář a její úloha v organizaci.
• Metody sestavení a údržby portfolia projektů.
• Simulační a optimalizační metody páce s portfoliem projektů, včetně podpůrných nástrojů.
Řízení projektů u zákazníka
• Nalezení klíčových prvků řešení pro identifikované obchodní příležitosti.
• Strukturování řešení – aspekty času, důležitosti problému, náročnosti na realizaci.
• Tvorba ceny, náklady režijní a variabilní, rentabilita nabídky/projektu.
• Základní kontrolní mechanismy při realizaci projektů, řízení odchylek.
• Řízení změnových požadavků a požadavků na vícepráce.
• Stanovování priorit a významnosti projektů, aktivit a požadavků zákazníka.
• Optimalizační metody v projektech (Resource leveling, Simulace, Kritický řetěz).
• Identifikace a řízení meziprojektových vazeb.
• Řešení konfliktů mezi projekty.
• Eskalační metody a principy.
• Identifikace zainteresovaných stran (Stakeholders matrix).
• Strategie práce se zainteresovanými stranami.
• Funkce Steering Committee.
Délka modulu:
1–2 tréninkové dny.
Výcvikové metody:
• Přednáška.
• Řízená diskuse.
• Individuální a skupinová řešení.
• Případové studie.
• Zpětná vazba.