Seminář
Téma: „Stačí se jen zeptat“
Kaizen jako metoda využití kreativní energie pracovníků.
Cíl: Seznámit se s metodou Kaizen, pochopit její význam a odlišnosti od tradičních metod zlepšování. Naučit se, jak úspěšně dosáhnout co největšího podílu aktivních pracovníků a jak nejlépe využít jejich kreativní energii pro naplňování firemních cílů.
Jednotlivá probíraná témata:
- Kaizen jako jeden z principů Štíhlé výroby – podíváme se na důvody vzniku a význam tohoto principu
- Zavádění systému neustálého zlepšování – ukážeme si postup, jak lze úspěšně zavést systém neustálého zlepšování a jaká jsou úskalí tohoto zavádění
- Řízení a hodnocení procesu neustálého zlepšování – naučíme se posuzovat návrhy na zlepšení, podíváme se na vazbu na „klasické“ zlepšovací návrhy
- Individuální a týmové zlepšování – prodiskutujeme, jak nejlépe nastavit proces Kaizen, seznámíme se s rozdíly individuálního a týmového zlepšování
- Podávání námětů na zlepšení – ukážeme si na příkladech, jak probíhá školení a vlastní nácvik podávání námětů na zlepšení
- Vizualizace výsledků – společně posoudíme druhy a význam vizualizace
- Motivace v systému Kaizen – posoudíme vhodnost a účinnost finanční motivace, seznámíme se s příklady nefinanční motivace
- Výsledky realizace drobných zlepšení a jejich vazba na firemní strategii - vysvětlíme si vliv realizace Kaizen námětů na naplňování cílů v oblasti firemní strategie
Cílová skupina: Střední a TOP management, vedoucí výrob a údržby, systémoví a ostatní specialisté zabývající se implementací principů Štíhlé výroby a procesu neustálého zlepšování
Rozsah semináře: 1 den (6 hodin výuky)