Každý tým jedná jako podnikový management v konkurenci k ostatním podnikům-týmům. Účastníci si ve hře vybírají manažerskou roli (marketingový, výrobní, finanční a nákupní manažer), na základě které musí plnit určité úkoly, jedná se však o týmovou práci, takže i když mezi členy týmu dochází ke specializaci na určitou oblast, musí velmi úzce spolupracovat a mají velmi dobrý přehled o práci ostatních členů týmu.
Stejně jako v opravdovém životě jsou trvale úspěšné pouze ty týmy, které spojují tržní orientaci a podnikovou ekonomiku s kreativní týmovou prací. V rámci týmové práce jsou vyvíjeny strategie tržní orientace. Úspěšnost týmů lze pozorovat několik let na základě ročních uzávěrek. Trénink trvá několik simulovaných ročních cyklů.
Učební cíle
- osvojit si a umět používat v praxi podnikově-ekonomické vědomosti, umět se vyjadřovat v odborné terminologii, umět sestavit kalkulaci a vypočítat hospodářský výsledek
- chápat vnitropodnikové souvislosti, rozhodovací procesy a podpořit ekonomické myšlení
- pochopit význam finančních ukazatelů, umět je interpretovat a vědět, jak je lze ovlivnit
- myšlení v souvislostech, propojení znalostí z různých disciplín, řízení hodnototvorných procesů s orientací na zlepšování ekonomických výsledků
- pochopit finančně-ekonomickou strukturu podniku, firemní procesy a kapitálové toky
- umět vyhodnotit, analyzovat, interpretovat a prezentovat výsledky a obhájit správnost učiněných opatření
- zlepšit klíčové kvalifikace jako nalezení rozhodnutí v týmu, komunikace, zvládání stresových situací a zacházení s kritikou
- uvědomit si, že důsledné dodržování strategie a flexibilita patří k sobě
- uvědomit si, jaká zlepšení lze přímo na pracovišti realizovat a jak tím přímo ovlivnit ekonomické výsledky firmy
- sensibilizace pracovníků na podnikový výsledek, podpořit podnikatelské myšlení a procvičit smysl pro efektivní utváření procesů
- manažerské rozhodování, chápat dopady rozhodnutí na chod firmy, vidět firmu jako souhrn útvarů, které mají společný cíl
Více informací jako např. učební obsahy, průběh, ohlasy účastníků najdete na http://consim.cz/index.php?NADID=11