Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Účetní a daňové kurzy Kurzy na míru Třídenní výcvikový program
Cíl:
* pomoci asistentkám aby se orientovaly ve změnách, ke kterým v posledních letech v oblasti podnikání došlo a aby díku tomu lépe "držely krok" se svým šéfem
* dát asistentkám k dispozici některé metody a postupy, které jim pomohou neustále zlepšovat svoji práci
Obsah:
* Vývoj managementu v posledních letech
* co je stará a co nová ekonomika; význam a produktivní síla znalostí v globální ekonomice; znalostní společnost, sdílení znalostí, intelektuální potenciál firmy, učící se organizace, systémy kvality
* poslání organizace, firmy; význam sdílené vize a sdílených hodnot; stanovování cílů
* hierarchické a procesně orientované vedení
* role a poslání manažera dříve a nyní; dovednosti a kvality manažera 21. stol.
Týmová spolupráce
* týmově fungující organizace, jak ji vytvořit a podporovat
* co je tým; formy týmů; individuální a týmová odpovědnost
* rozdíly mezi pracovní skupinou a týmem; základní pravidla týmové spolupráce
* čtyři fáze vývoje týmu, postup při budování týmu
* základní poslání vedoucího týmu; týmové role; připravenost týmu na totální kvalitu
Management času
* klasické znaky špatného řízení času; vývoj od první ke čtvrté generaci řízení času
* čtyři kvadranty řízení času - co je naléhavé a co je důležité
* techniky řízení času - stanovení priorit a plánování; plánování roku, čtvrtletní plánování, plánování měsíce, týdne, denní plán
* individuální výkonnostní křivka a její využití
* spolupráce asistentky s nadřízeným v oblasti řízení času, jak pomoci zlepšit management času svého nadřízeného
Osobnost asistentky
* poslání asistentky; vlastnosti a dovednosti profesionální asistentky; osobnost asistentky
* asistentka a její image - cílené utváření a pěstování image
Pracovní vztah asistentky a jejího šéfa, pracovní vztah k ostatním pracovníkům
* podstata profesionálních vztahů; podnikatelská etiketa
* strážná pozice - efektivní ochrana šéfova pracovního času; podpora image šéfa
* cílené vytváření příznivé pracovní atmosféry
Asertivita asistentky
* čtyři základní druhy jednání; podstata asertivity, asertivní práva každého člověka
* manipulativní jednání a obrana proti němu
* arogantní chování, osobnost arogantních lidí
* asertivní techniky - odmítnutí neoprávněného požadavku, technika "otevřených dveří", technika "ohrané gramofonové desky", konstruktivní kritika
* typologie Kaisera a Koffeyho
* střety a konflikty; nezbytnost střetů ve firmě v období neustálých změn;
Asistentka a její komunikace
* co je důležité vědět o komunikaci; význam otevřené komunikace
* reaktivní a proaktivní komunikace; proaktivní komunikace asistentky
* efektivní práce s mimoslovní komunikací a komunikací činy
* komunikační dovednosti; zásady pro efektivní komunikaci
* význam zpětné vazby; význam otázek v komunikaci
* komunikace s nadřízeným a komunikace s ostatními pracovníky - zásady
* standardní komunikační situace; příprava, průběh a vyhodnocení porady
* zásady vnitrofiremní komunikace; zásady komunikace s veřejností
Metody:
výklad, diskuse, rozbor příkladů z praxe, osobnostní dotazník, práce v týmech, natáčení videozáznamu s modelovými situací, rozbor videozáznamu, poskytnutí zpětné vazby, koučování, práce s textem v pracovním sešitě, nácvik vizualizace, nácvik efektivní řeči těla