Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz. Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Cíl: * pomoci manažerům, aby oni dokázali pomoci svým lidem postoupit z pozic pasivity k odpovědnému aktivnímu přístupu * posílit schopnost respektovat sám sebe a osobnost druhých a to i v případě, že s jejich názorem nesouhlasíme * posílit schopnost respektovat oprávněné požadavky druhých a neakceptovat neoprávněné požadavky
Obsah: * čtyři druhy jednání; post-totalitní syndrom jako největší překážka zvládnutí asertivního chování * lidská práva, asertivní práva, oprávněné a neoprávněné požadavky; odpovědnost * respekt vůči sobě a vůči osobnosti a právům druhých lidí (i v případě nesouhlasu) * manipulativní chování, znaky podle kterých poznáme manipulátora; osobnost manipulátora; příklady manipulativních postupů, obrana proti manipulaci; arogantní chování, osobnost arogantních lidí * asertivní techniky - odmítnutí neoprávněného požadavku bez pocitu viny; technika "otevřených dveří", technika "ohrané gramofonové desky"; přijímání a udílení kritiky * konstruktivní asertivní kritika * typologie Kaisera a Koffeyho: výkonný typ, diktátor, byrokrat, sociální typ, a doporučená strategie pro jednání s jednotlivými typy * jednání a vyjednávání z pozice síly (poziční přístup, poziční jednání) a principiální - asertivní vyjednávání
Metody: Výklad - je nutný, protože o asertivitě, která byla často zjednodušeně popisována pouze jako sebeprosazování existuje mnoho mylných představ. Důležitou součástí programu je trénink asertivního přístupu v jednání manažera a také osobnostní dotazník, který účastníkům pomůže zmapovat, jakým způsobem vytvářejí vztahy s druhými lidmi.