TRŽNÍ OCENĚNÍ A PRODEJ PODNIKU (části)

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Marketingové kurzy Kurzy na míru
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    121625

Popis kurzu na míru TRŽNÍ OCENĚNÍ A PRODEJ PODNIKU (části)

Bez znalosti metodiky oceňování a zvládnutí procedur prodeje nemáme šanci být zkušeným investorům rovnocenným partnerem.

Cíl:
získání přehledu o způsobech oceňování firem a procedurách koupě a prodeje podniků nebo jejich částí. Účastníci budou vybaveni argumentací pro cenová vyjednávání, tak aby byli schopni reálné tržní ceny v jednáních skutečně dosáhnout. Absolventi získají základní přehled a budou schopni samostatně se orientovat v této problematice natolik, aby mohli tyto operace provádět. Kurs je koncipován především tak, aby každý účastník získal a rozvinul své osobní kvality.

Poslání:
získání přehledu o možnostech realizace skutečné tržní hodnoty podniku na trhu a rozšiřování podniku akvizicí.

Program
je určen pro podnikatele, vlastníky a spoluvlastníky firem, top managery, bankovní experty a poradce. Pro absolvování kursu je důležité, že se nepředpokládají žádné speciální ekonomické, právní ani managerské znalosti nebo dovednosti. Předpokládá se ale základní orientace v nejběžnější denní ekonomické praxi podniků. V kursu se účastníci seznámí s metodami oceňování firem nebo jejich částí a s detailním průběhem celé operace prodeje firmy od projevení zájmu přes seznámení se potenciálního kupce s kupovanou firmou, ocenění firmy a cenová jednání až po uzavření kupní smlouvy. Tento kurs svým obsahem a zaměřením je předurčen pro ambulantní provedení, realizace jako "in company" je možná pouze pro velkou instituci zabývající se finančními službami (banky, poradenské firmy a další finanční instituce). V případě provedení "in company" je možné na zakázku program kursu přizpůsobit konkrétním potřebám a požadavkům klienta. V tomto případě je nutná při přípravě úzká spolupráce s representantem zadavatele.

Provedení:
1 denní kurs převážně přednáškového charakteru s vystoupením bývalého vlastníka klientské firmy, tj. absolventa celého procesu prodeje firmy.

Obsah kursu
1. Metodika oceňování podniků
2. Substanční metoda (assets value) - ocenění aktiv:
oceňování nemovitostí, oceňování strojů, zařízení, oceňování zásob, oceňování pohledávek, oceňování finančních investic, oceňování ostatních aktiv,
3. Komparační metoda: vlastnosti čs. kapitálového trhu, cena akcie x výnos na akcii
4. Metoda diskontování výnosů (discounted cashflow, present value): problematika finanční projekce podnikatelského záměru, volné zdroje, diskontování, diskontované období, perpetuita, čistá současná hodnota, současná hodnota a tržní cena
5. Proces koupě/prodeje podniku: oficiální projevení zájmu (LoI - Letter of Intent), období zkoumání obchodních rizik (DD - Due Dilligence), aspekty přípravy smluv
6. Vystoupení a diskuse s vlastníkem, který proces prodeje firmy úspěšně absolvoval

Termíny:
po naplnění skupiny - individuální domluva