KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    1196365

Popis kurzu na míru KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI

 

Anotace

Komunikace je základním prostředkem spolupráce a dosahování cílů. Program se zaměřuje na osobní komunikaci, zejména v pracovních vztazích. Účastníci si osvojí komunikační techniky, získají sebejistotu v kontaktu s lidmi a dokáží svou komunikaci vědomě ovlivňovat. Zdokonalí rovněž své jednání v problematických situacích.  

 

Cíle programu

  • Porozumět pojmu účinná komunikace
  • Akceptovat komunikaci jako prostředek usnadňující spolupráci
  • Osvojit si používání zásad efektivní komunikace v praxi
  • Naučit se rozeznávat různé komunikační typy lidí a volit vhodný způsob jednání
  • Zvládnout komunikační techniky pro aktivní řízení rozhovoru
  • Posílit sebejistotu v komunikaci s lidmi

 

Další zajímavé kurzy naleznete zde


Obsah programu

  • Komunikace – usnadňuje spolupráci a cestu k dohodě 
  • Obsahová a vztahová rovina komunikace
  • Jak komunikace probíhá a kdy je účinná  
  • Předpoklady účinné komunikace (aktivní naslouchání, pozitivní myšlení …)
  • Vnímání a posuzování druhých

-      první dojem a chyby při posuzování druhých lidí

  • Druhy interpersonální komunikace (verbální, neverbální a komunikace činy)
  • Komunikační typologie a volba vhodného komunikačního stylu
  • Aktivní řízení dialogu

-      obratné navázání a ukončení kontaktu

-      věcná složka komunikace – jasnost, srozumitelnost

-      efektivní promluva

-      otázky

  • Problematické momenty v komunikaci – bariéry a negace, zvládání emocí …
  • Aktivní, pasivní, agresivní a asertivní styl komunikace
  • Nejčastější komunikační chyby a jejich prevence
  • Řešení obvyklých komunikačních situací v pracovních vztazích

 

Metody          

  • interaktivní výklad 
  • trénink, vč. videotréninku a hraní rolí
  • praktická cvičení a případové studie
  • hry, ilustrující účinnou a neúčinnou komunikaci   

 

 

Klíčová slova

komunikace, komunikační, typologie, dialog, asertivní, asertivita, naslouchání, verbální, neverbální, sebejistota