Anotace
Komunikace je základním prostředkem spolupráce a dosahování cílů. Program se zaměřuje na osobní komunikaci, zejména v pracovních vztazích. Účastníci si osvojí komunikační techniky, získají sebejistotu v kontaktu s lidmi a dokáží svou komunikaci vědomě ovlivňovat. Zdokonalí rovněž své jednání v problematických situacích.
Cíle programu
- Porozumět pojmu účinná komunikace
- Akceptovat komunikaci jako prostředek usnadňující spolupráci
- Osvojit si používání zásad efektivní komunikace v praxi
- Naučit se rozeznávat různé komunikační typy lidí a volit vhodný způsob jednání
- Zvládnout komunikační techniky pro aktivní řízení rozhovoru
- Posílit sebejistotu v komunikaci s lidmi
Další zajímavé kurzy naleznete zde
Obsah programu
- Komunikace – usnadňuje spolupráci a cestu k dohodě
- Obsahová a vztahová rovina komunikace
- Jak komunikace probíhá a kdy je účinná
- Předpoklady účinné komunikace (aktivní naslouchání, pozitivní myšlení …)
- Vnímání a posuzování druhých
- první dojem a chyby při posuzování druhých lidí
- Druhy interpersonální komunikace (verbální, neverbální a komunikace činy)
- Komunikační typologie a volba vhodného komunikačního stylu
- Aktivní řízení dialogu
- obratné navázání a ukončení kontaktu
- věcná složka komunikace – jasnost, srozumitelnost
- efektivní promluva
- otázky
- Problematické momenty v komunikaci – bariéry a negace, zvládání emocí …
- Aktivní, pasivní, agresivní a asertivní styl komunikace
- Nejčastější komunikační chyby a jejich prevence
- Řešení obvyklých komunikačních situací v pracovních vztazích
Metody
- interaktivní výklad
- trénink, vč. videotréninku a hraní rolí
- praktická cvičení a případové studie
- hry, ilustrující účinnou a neúčinnou komunikaci
Klíčová slova
komunikace, komunikační, typologie, dialog, asertivní, asertivita, naslouchání, verbální, neverbální, sebejistota