Anotace
Komunikace je jedním nejdůležitějších nástrojů manažera a ovlivňuje kvalitu spolupráce i pracovní spokojenost. Jejím prostřednictvím manažer své kolegy ovlivňuje, motivuje, usměrňuje, zadává úkoly a dává zpětnou vazbu.
Cíl
Osnova
- obsahová a vztahová rovina komunikace
- komunikační bariéry a jejich odstraňování
- řízení dialogu a povzbuzování komunikačního partnera
- umění efektivního kladení otázek
- aktivní naslouchání
- přesvědčování jako kontinuální činnost manažera
- jak získat druhého pro své myšlenky - přesvědčovací techniky
- aktivizace a motivace k činnosti
- zadávání úkolů a provádění kontroly
- příprava na rozhovor – prostředí, čas, podklady, koncentrace
- zásady komunikace při rozhovoru s podřízeným
- specifika manažerských rozhovorů:
Užitečné Vám může být i ... a nebo ..., ale také ...
Metody
Klíčová slova
manažerská komunikace, manažer, manažerské rozhovory, manažerský, zpětná vazba, hodnotící, vytýkací, motivační, adaptační, přijímací, výběrový, uvolňovací, kárný, přesvědčování