Anotace
Konflikt bývá vnímán zpravidla negativně. V tomto programu se naučíte získat z konfliktu i jeho pozitivní potenciál a zjistíte, jak konflikty konstruktivně využívat pro pokrok v jednání či řešení.
Program podporuje myšlenku, že „při špatné komunikaci vyrůstají konflikty; při dobré – lidé.“
Cíl
Osnova
- problém, mimořádná událost, krize, frustrace, konflikt a vypjatá situace, stres
- vliv emocí na konflikt
- projevy a znaky konfliktního jednání
- průběh konfliktu a jednotlivé fáze
- negativní a pozitivní dopady konfliktů – co lze z konfliktu vytěžit
- způsoby jednání v zátěžových situacích a přístupy ke zvládání konfliktu (kooperace, konfrontace, řešitelský přístup atd.)
- zásady účinného zvládání konfliktu
- význam poznávání osobnosti pro řešení konfliktu (typologie)
Další zajímavé kurzy naleznete zde
Metody
Klíčová slova
konflikt, střet, spor, emoce, emocí, zvládání, stres, komunikace, krize, konfliktní, řešení, kooperace, konfrontace, kompromis, únik, argumentace, asertivní, asertivita