Anotace
Jen těžko lze dosáhnout dlouhodobě spokojeného vztahu s externím zákazníkem, jestliže nejsou ve společnosti nastaveny dobré vztahy se zákazníky interními. Účastníci v tomto programu porozumí tomu, že každý má svého interního zákazníka a naučí se, jak mu vycházet vstříc a jak s ním jednat ku prospěchu celé společnosti.
Cíle programu
- Naučit se identifikovat vnitřní zákazníky a hledat nové možnosti ke zlepšování firemních procesů ve vazbě na zákazníka
- Ujasnit si, jaké služby ze své pracovní pozice poskytuji vnitřním zákazníkům
- Seznámit se a identifikovat možnosti zefektivnění komunikace se zákazníky
Obsah programu
- Firemní kultura a orientace na zákazníka
- Vnitřní zákazník / vnější zákazník – kdo je kdo
- Interní a externí zákazník ve firemních procesech – jak je uspokojení externího zákazníka vázáno na uspokojení zákazníka interního
- Podstata zákaznického přístupu a principy komunikace ve firmě orientované na zákazníka
- Proces a míra uspokojování potřeb zákazníka (v aplikaci na externí i interní zákazníky)
- Zásady efektivní komunikace v kontaktu se zákazníky a utváření vztahu se zákazníkem
- Nejčastější chyby, ke kterým při komunikaci dochází a jak se jich vyvarovat
- Typologie zákazníků, efektivní komunikace s jednotlivými typy lidí z hlediska zachování zákaznického přístupu
- Stanovení oblastí vedoucích ke zlepšení vnitřní komunikace a spolupráce ve společnosti
Užitečné Vám v této souvislosti může být i ... a nebo ...
Metody
- interaktivní výklad
- trénink, vč. videotréninku a hraní rolí
- praktická cvičení, hry, testy, dotazníky a případové studie
Klíčová slova
interní zákazník, klient, vnitřní, klientský přístup, zákaznický přístup, klientská orientace, zákaznická orientace, potřeby, užitek, spolupráce, komunikace, služba, služby, firemní kultura, orientace na zákazníka