MULTIKULTURNÍ KOMUNIKACE

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    1196306

Popis kurzu na míru MULTIKULTURNÍ KOMUNIKACE

Anotace

Interaktivní kurz Multikulturní komunikace může být realizován jako

  • kurz o multikulturní komunikaci v širokém pojetí

a nebo jako

  • program zaměřený na jednu destinaci.

V takovém případě je zpravidla určen zaměstnancům, kteří se připravují na pracovní pobyt v konkrétní zemi (krátkodobý i dlouhodobý), případně zaměstnancům, kteří v dané lokalitě již působí. Tzn. jedná se zejména o manažery a odborníky, kteří v dané zemi spolupracují s místními zaměstnanci, vedou je a jednají s institucemi a obchodními partnery. Je potřebné, aby znali mentalitu obyvatelstva, místní zvyky, historii, kulturu a pravidla chování. Kurz může být určen také pro partnerky/partnery pracovníků, kteří v zemi budou pobývat dlouhodobě.

 

Cíle programu

  • Příprava na spolupráci a komunikaci v jiné kultuře
  • Seznámení se s kulturními rozdíly
  • Specifika manažerské práce a obchodních jednání

 

Obsah programu

Kulturní rozdíly obecně:

  • Základní informace o zemi, o jejím obyvatelstvu, kultuře a náboženství
    • pravidla a zvyklosti chování na veřejnosti a v soukromí
    • doporučení pro základní pravidla mezilidského jednání v neformální rovině (např. návštěva, pořádání společenského setkání, navazování neformálních vztahů)
    • role mužů a žen ve společnosti/rodině
    • citlivá témata pro konverzaci
    • politický systém, volby, významné politické strany, vztah k EU, vztah k okolním zemím
    • ekonomický systém
    • umístění úřadů a státních institucí
    • justice
    • školství a zdravotnictví
    • založení firmy v zemi
    • běžný život v zemi - využívání dopravy, nákupy, návštěva restaurací, běžné oblékání, používání kreditních karet, typické společenské události, kulturní a sportovní vyžití v zemi
    • sdělovací prostředky a internet v zemi

 

Specifika manažerské práce a obchodního jednání:

  • zvyklosti obchodního jednání a jeho specifika
    • jednání v týmu/samostatně, jazyk jednání, využití tlumočníka, určení času jednání, tolerance ke zpoždění, jednání se státními institucemi, písemné záznamy z jednání, potvrzování výsledků jednání, vztah k byrokracii, jednání s malou/velkou společností, postup jednání
    • etiketa obchodního jednání
      • předávání vizitek, oblékání v business sféře, chování vůči nadřízeným/podřízeným, vhodné dárky, je možné odmítnout pozvání na oběd/skleničku apod.
      • rizika při obchodních jednáních
      • zvyklosti při jednání se zaměstnanci a řízení zaměstnanců
        • očekávaná role manažera, jak jednat s pracovníky na stejné úrovni, jak s podřízenými
        • porovnání manažerských zvyklostí v dané zemi a v ČR
        • pozice odborů, jednání s odbory

 

Užitečné v této souvislosti může být i ... 

Metody          

  • interaktivní výklad 
  • trénink
  • praktická cvičení a případové studie

 

 

Klíčová slova

multikultura, multikulturní, zahraniční, ex-pat, ex-patriot, výjezd, diplomat, protokol, kultura, interkulturní, interkulturální, cross-culture, komunikace, obchodní jednání, adaptace, mentalita, zahraničí, rozdíly, zvyklosti, zvyky, management