Anotace
„Změna je zcela zásadní součástí podnikání. Musíte se změnit, a je lepší to udělat dříve, než vás donutí okolnosti.“
V tomto programu se seznámíte s osvědčenými postupy, jak vést jednotlivce a tým v obtížných změnových situacích. Naučíte se zvolit vhodný způsob komunikace změn a pozitivní motivace ke změnám s ohledem na požadované cílové postoje zaměstnanců.
Cíle programu
- Naučit se řídit změny v podniku s ohledem na politiku přijetí změny
- Osvojit si postupy, jimiž lze působit na postoje zaměstnanců z hlediska prosazování změn
- Poznat specifika vedení lidí v období změn a naučit se na ně ve svém manažerském působení reagovat
Obsah programu
- Management změn a význam připravenosti na změny
- Psychologické aspekty změny
- Příčiny a projevy bariérových postojů ve vztahu ke změnám (preference stability, zvyk, úzký osobní zájem atd.)
- Význam analýzy potřeb cílové skupiny zaměstnanců a prezentace užitku plynoucího ze změny
- Techniky překonání odporu k realizaci změny a řetězec kroků při změně postoje
- Překonávání agresivity a pasivity při prosazování změny
- Typologie osobnosti vztahující se ke změně
- Manažerská komunikace a techniky vedení lidí v období změn (přijmout roli manažera, dávat najevo zájem o druhé, rozhodovat, motivovat, přesvědčovat atd.)
- Struktura komunikace změn
- Zásady komunikace a prezentace změn
- Řízení politiky přijetí změny – jak měnit postoje lidí ke změně a motivace k přijímání změn
- význam emocí pro přijetí změny
- racionální stabilizace změny
- sebemotivace, zacílení a aktivizace sebe sama
- motivování ostatních spolupracovníků
- Identifikace názorů vedených spolupracovníků v průběhu změny a jejich využití ve prospěch realizace změny
Užitečné Vám může být i ...
Metody
- interaktivní výklad
- trénink, vč. videotréninku a hraní rolí
- praktická cvičení a případové studie
- manažerské hry, týkající se řízení změn
Klíčová slova
vedení, motivace, manažerské dovednosti, manažer, změna, změny, řízení změn, zvládání změn, změnový, odpor, participace