Program je určen všem pracovníkům, kteří mají prezentovat svou práci, svou firmu či svůj tým a jejich zkušenosti. Praktické řešení modelových a reálných situací formou videotréninku a cvičení. Důraz i na mluvený projev při prezentaci. Mimo uvedeného termínu realizujeme i jako firemní trénink.
Zaměření tréninku:
Myšlenková příprava presentace – východiska
Smysl a cíl sdělení, čeho chce prezentující dosáhnout
Klienti (kdo jsou naši klienti) příjemci sdělení a jaká jsou jejich očekávání, jejich poptávka sdělení jako nabídka, která má odpovědět o na poptávku příjemce a pomoci jeho cílům
Typy informačních materiálů (cíl, účel, příjemci ) – pokyn, diskusní příspěvek, prezentace, oponentura, analýza, návrh, zpětná vazba. Nástroje, prostředky, které máme k dispozici pro splnění obou uvedených východisek
Praktické náležitosti prezentace:
• Struktura prezentace
• Rozsah a prostředky sdělení, příprava informačních materiálů
• Ověření porozumění, nabídka diskuse, příprava diskuse
• Přípravná cvičení rozvíjející „postoje ke sdělování a zajištění porozumění druhou stranou“
• Sebepoznání a zpětná vazba lektora k rozvoji komunikačních a vztahových schopností v průběhu a výsledcích cvičení a her
• Mluvený projev, postoj, artikulace a gestikulace
Vlastní presentace
• příprava presentace (reálný materiál )
• presentace účastníků s vytvořením videozáznamů, zpětná vazba lektora účastníkům tréninku
Metoda výuky: videotrénink, cvičení na zlepšení projevu, role typologie a jak jí využívat.