POUŽITÁ METODA WORKSHOPU:
Týmová práce managementu společnosti a zkušeného výkonného manažera a školitele na řešení problémů a využití příležitostí firmy.
Kombinace semináře, koučování, poradenské činnosti a projektového řízení.
CÍL WORKSHOPU:
Společnými silami managementu společnosti a zkušeného interim (změnového a krizového) manažera
odhalit příčiny a stanovit postupy pro zvýšení ziskovosti a konkurenceschopnosti firmy.
WORKSHOP JE URČEN:
Pro střední a vyšší management stavebních společností všech velikostí
OBSAH:
fáze – Analýza
Rychlá procesní analýza firmy, případně rychlá prohlídka provozu firmy
Zjištění rozsahu a dostupnosti controllingových dat
Analýza současného stavu společnosti
Analýza tržní situace
fáze - Workshop
Zjištění ziskovosti jednotlivých výrobků, resp. výrobkových skupin
Zjištění ziskovosti zákazníků, resp. zákaznických segmentů
Stanovení potenciálu možností extenzivního rozvoje firmy
Trh - výrobky, zákazníci, konkurence, ceny, příležitosti, ohrožení, pozice firmy na trhu
Mise a vize firmy
Klíčové způsobilosti a konkurenční výhoda - SWOT analýza
Strategie ovládnutí trhu
Stanovení potenciálu možností pro intenzifikaci využití vnitřních zdrojů firmy
Optimalizace zdrojů (poslání managementu, využití pracovníků, přiměřenost výrobních prostředků,
potřeba finančních zdrojů, benchmarking,…)
Snižování ztrát v oblasti vrcholového řízení (strategie a obchodní plánování, predikce prodejů, konstrukce výrobků, cykly PDCA a SDCA, controlling, neziskové výrobky (metody Full Costing a Direct Costing),…)
Opatření v nákupu (cenová jednání, platební a dodací podmínky, optimální velikost dodávky, obrátka zásob, pojistná zásoba,…)
Opatření ve výrobě (zvyšování produktivity práce (produktivní, ztrátové a přípravné časy,…), snižování výrobních ztrát (vnější, vnitřní a skrytá zmetkovitost,…)
Stanovení cílů úspor a zvýšení produktivity a dalšího postupu pro jejich dosažení
Stanovení rozvojových (marketingových) cílů a potřebného postupu pro jejich dosažení
CO VÁM WORKSHOP PŘINESE:
V průběhu workshopu získáte komplexní systém užitečných, v praxi ověřených a vlastními silami aplikovatelných metod, technik a postupů vedoucích ke snížení nákladů firmy a k rozvoji objemu prodejů a dosahované marže firmy, a tyto si sami vyzkoušíte při řešení konkrétních problémů vaší firmy.
Současně získáte i návod pro další samostatný postup při zvyšování rentability firmy.
DÉLKA: 3 dny (v redukovaném rozsahu 2 dny)
PROJEKT MANAGER: Ing. Oto Maršálek, CSc., MBA
Interim manažer se zkušenostmi s výkonným řízením firem v oblastech zvyšování produktivity, snižování ztrát a nákladů a rozvoje obchodní činnosti
Jedná se o firemní workshop připravovaný na míru konkrétním zákazníkům