Efektivní vedení hodnotících pohovorů

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    1105584

Popis kurzu na míru Efektivní vedení hodnotících pohovorů

Cíl:

Smyslem kurzu vedení hodnotícího pohovoru je, aby si hodnotitelé plně uvědomili význam hodnocení jako manažerského nástroje a v praxi uměli efektivně vést hodnotící pohovor. Aby byli připraveni na zátěžové situace a uměli si s nimi poradit.

  • uvědomit si význam procesu hodnocení v rámci celé firmy
  • prokonzultovat konkrétní systém hodnocení v rámci firmy – formuláře, postupy atd.
  • osvojit si metody, jak efektivně vést hodnotící rozhovor
  • naučit se lépe zvládat zátěžové situace, které se mohu při vedení hodnotícího rozhovoru stát
  • využít hodnotící rozhovor jako motivační nástroj
  • sjednotit účastníky ve využívání hodnotících škál při hodnocení tak aby, výsledky hodnocení byly srovnatelné v rámci celé firmy

Obsah:

Proč hodnotit pracovní výkon

  • § význam zavádění systému hodnocení – přínos pro firmu, pro management, pro zaměstnance,
  • § vztah systému hodnocení a ostatních metod personální práce
  • § možnosti využití informací z hodnocení k zlepšení pracovního výkonu

Hodnotící formulář a procesy, spojené se systémem hodnocení

  • metodika hodnocení – kdy, jak, postupy, procesy
  • zpracování hodnotících pohovorů

Psychologie vedení hodnotící rozhovor

  • příprava hodnotitele a příprava hodnoceného
  • začátek hodnotícího rozhovoru – vytvoření konstruktivní atmosféry, empatie, uvolnění,
  • význam řeči těla během hodnotícího rozhovoru
  • způsob kladení otázek tak, aby byly jednoznačně pochopeny
  • naslouchání během hodnotícího pohovoru – co je důležité a není slyšet

Řešení náročných situacích při vedení hodnotícího pohovoru

  • jak vzbudit zájem a vtáhnout hodnoceného do hodnocení
  • jak reagovat na pasivitu, rezignaci, nezájem a apatii
  • jak reagovat, když hodnocený je útočný, agresivní, přehnaně asertivní
  • jak reagovat na nenadálé emoce u hodnoceného
  • jak zvládnout svoje emoce jako hodnotitele

Sdělování nepříjemných informací pro hodnoceného

  • postup sdělování nepříjemných informací
  • schopnost vést rozhovor, ale dát i šanci druhé straně
  • jak dojít k dohodě
  • co se dá očekávat a jak tomu předcházet
  • zlepšení stresové odolnosti u hodnotitele

Stejné hodnocení výkonu u hodnotitelů v rámci firmy

  • nastavení stejného měřítka u hodnotitelů, tak aby výsledky hodnocení byly použitelné v rámci celé firmy (všichni hodnotíme stejným metrem)
  • vlastní stereotypy při hodnocení – tzn. sebereflexe hodnotitelů

Hodnocení jako motivační nástroj

  • specifika hodnotícího pohovoru jako motivačního nástroje
  • motivovat samotným vedením hodnotícího pohovoru