Manažerské dovednosti
Schopnost týmové spolupráce se objevuje mezi nejčastěji uváděnými po-
žadavky v pracovních inzerátech a také týmový duch v různých podobách
je velice často proklamovanou součástí firemní kultury. V oblastech, kde
dominuje hlavně odbornost zaměstnanců, patří týmová spolupráce k nej-
větším uvědomovaným rozvojovým potřebám.
• vedoucím pracovních týmů a skupin
• pracovním týmům hledajícím cestu pro svůj další rozvoj
• pracovním skupinám, které se nacházejí ve fázi utváření své struktury
a vnitřních procesů, s nevyjasněnými rolemi, cíli a kompetencemi
• pracovníkům vstupujícím do projektově či maticově organizovaných
pracovních skupin
• formy, znaky, úkoly a cíle týmu
• vývojové fáze týmu
• faktory ovlivňující úspěšnost týmu
• vedení týmu znamená myslet a jednat v nových měřítkách
• role vedoucího týmu
• rozvíjení kompetencí týmu
• týmové role a skladba týmů
• vytváření a řízení týmových procesů
• konstruktivní řešení problémů v týmu – intervenční strategie
• koučování jednotlivců a týmu
• cesta týmu k synergické spolupráci
Seznámíte se s principy stavby týmu a procesy pro efektivní zvládnutí vý-
stavby a rozvoje týmu. Získáte přehled o týmových rolích a jejich silných
a slabých stánkách a poskytneme Vám informace o Vašich osobních dispo-
zicích pro jednotlivé týmové role. Představíme Vám možnosti jak spolupráci
v týmu podpořit, ale také jevy, které naopak týmovou spolupráci ničí.