ADR - Evropská dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí
(z Accord Dangereuses Route), ukládá podmínky přepravy nebezpečného
nákladu. Dohoda ADR vznikla v roce 1957 v Ženevě a ČSSR k ní přistoupila
v roce 1987. V dohodě jsou stanoveny třídy nebezpečných látek a předměty
podle vlastností, podmínky pro jejich přepravu, balení a značení a předpi-
sy používání a vyplňování stanovených dokladů. Dohoda stanovuje také
požadavky na dopravní prostředky včetně technických požadavků na vo-
zidlo podle jednotlivých tříd a dále ustanovuje další pravidla jako omezení
množství přepravovaných věcí, dozor nad nimi, způsob stání a parkování
v noci atd.
Přeprava nebezpečných věcí po silnici, železnici, vnitrozemských vodních
cestách nebo po moři představuje značné riziko nehod. Je proto nezbytné,
aby tato přeprava probíhala za podmínek co možná nejvyšší bezpečnosti.
• „ADR“ Evropská dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných
věcí
• „RID“ Řád pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí,
obsažený v kapitole C Úmluvy o mezinárodní železniční přepravě (COTIF);
• „ADN“ Evropská dohoda o mezinárodní přepravě nebezpečných věcí
po vnitrozemských vodních cestách
• IMDG Code“ (International Maritime Dangerous Goods Code) předpisy
pro mezinárodní námořní přepravu nebezpečných věcí naplňující
kapitolu VII, část A Mezinárodní úmluvy o bezpečnosti života
na moři – International convention for the Safety of Life at See (SOLAS)
Osoby, které jsou zaměstnanci účastníků přepravy nebezpečných věcí uve-
dených v kapitole 1.4 ADR a jejichž pracovní povinnosti se týkají přepravy
nebezpečných věcí, musí být vyškoleny o předpisech pro dopravu takových
věcí, podle své odpovědnosti a pracovní náplně.
Školení je zaměřeno na specifická ustanovení vztahující se na bezpečnost
při přepravě nebezpečných věcí
Školení bezpečnostního poradce Oddíl 1.8.3. ADR
Školení osádky vozidla Kapitola 8.2. ADR
Přepravitelná tlaková zařízení uváděná na trh a do provozu musí splňovat
technické požadavky stanovené v příloze A k ADR kapitoly 6.2, 6.7, 6.8 část
6 a v příloze I k RID kapitola 6.2 část 6 a musí být označena způsobem uve-
deným v § 6.
Každý podnik, jehož činnosti zahrnují silniční přepravu nebezpečných věcí
nebo s touto přepravou související operace balení, nakládky, plnění nebo
vykládky nebezpečných věcí, musí jmenovat jednoho nebo více bezpeč-
nostních poradců pro přepravu nebezpečných věcí, odpovědných za po-
moc při při zabránění u rizik při těchto činnostech s ohledem na osoby,
majetek a životní prostředí – 1.8.3.1 ADR
Takto proškolený bezpečnostní poradce je schopen předcházet případným
rizikům a škodám.
Při školení osádky vozidla – řidiče a na základě úspěšného absolvování tes-
tu je účastníkům vystaven průkaz Ministerstva dopravy ČR (platnost 5 let).
V posledním roce platnosti tohoto průkazu je možné absolvovat dvoudenní
obnovovací kurz, který je zakončen zkouškou. Na základě úspěšného absol-
vování zkoušky je Vám platnost průkazu prodloužena o dalších pět let.
Při školení zaměřeném na výrobu nebo provoz lze předcházet případným
omylům a nesrovnalostem v návaznosti na předpisy a normy.
Školení připravujeme „na míru“ dle aktuálních potřeb a požadavků zákaz-
níka.