Personální či personálně-organizační audity představují vnitřně relativně rozmanitý soubor projektů, jejichž podoba i náplň se liší v závislosti na podobě konkrétních potřeb klientů.
Projekt komplexního personálního auditu má typicky stavebnicovou strukturu, přičemž níže uvedené jednotlivé na sebe vzájemně úzce navázané etapy činností mohou být v případě potřeby efektivně realizovány i jako samostatné:
I. Organizační audit
II. Hodnocení individuálních kompetencí (např. s využitím metodiky AC/DC)
III. Zefektivnění systému hodnocení a motivace
IV. Redesign/design a implementace dalších systémů strategického řízení lidských zdrojů
Na výše uvedené etapy mohou navázat další činností charakteru individuálního či skupinovaného koučování, moderované skupinové práce, specializačních tréninků a výcviků, jakož i odborné expertní poradenství či interim-management strategického řízení lidských zdrojů.
Mezi typické výstupy projektů typu personálního a personálně-organizačního auditu patří celkové přehledy efektivity (produktivity) práce jednotlivých útvarů v podobě vzájemně komparovatelného výčtu četnosti činností realizovaných jednotlivými pracovníky těchto útvarů, označení nadbytečných pracovních pozic, jakož i pracovních pozic, které je třeba zřídit včetně jejich pracovní náplně a organizační příslušnosti, návrhy redesignu organizační struktury, mapy činností (procesů) a jejich smyslů, výstupů a vzájemných vztahů, popisy parametrů hlavních interních zákaznických vztahů, personální a kariérní doporučení ve vztahu k jednotlivým vedoucím (klíčovým) pracovníkům včetně jejich případné následné realizace a návrhy podob či revize a způsobu implementace jednotlivých systémů strategického řízení lidských zdrojů včetně případné realizace.