Analýza vzdělávacích potřeb je určena pro organizace nebo oddělení a úseky jednotlivých organizací, které si chtějí vytvořit vlastní, finančně efektivní systém vzdělávání a zajistit vzájemnou synergii mezi cíly organizace a vzděláváním.
Cíle analýzy vzdělávacích potřeb:
Obsah:
Varianta I. - Zjištění úrovně jednotlivých skupin a individuální vzdělávací plány.
Analýza vzdělávacích potřeb je vyhotovována pro cílové skupiny zaměstnanců určených zadavatelem (např. manažeři nebo řadoví pracovníci jednotlivých úseků) za účelem zjištění úrovně jejich komunikačních, prodejních, organizačních a manažerských dovedností. Výstupem je závěrečná zpráva, která obsahuje analýzu stávající úrovně používaných znalostí a dovedností, potenciál růstu včetně návrhu individuálního výcvikového programu pro každého, který se diagnostiky zúčastnil a doporučení výcvikového programu pro homogenní skupiny pracovníků, které byli těmito zaměstnanci reprezentovány.
Varianta II. - Hloubková analýza celé organizace z pohledu rozvoje lidských zdrojů a vzdělávání.
Druhou variantou je celková analýza vzdělávacích potřeb pro celou organizaci se zaměřením na všechny možné účastníky profesního vzdělávání, podnikové klima a podnikovou kulturu. Tato varianta je klientům nabízena jako interní know-how, které později sám používá a rozvíjí. Rozsah analýzy a zařazení konkrétních diagnostických postupů bude vycházet z objednávky zadavatele.
Analýzu vzdělávacích potřeb je možné provést i jako samostatnou poradenskou zakázku bez návaznosti na projekt vzdělávání.