Koučování představuje velmi účinný nástroj pro efektivnější rozvoj a naplňování osobního i organizačního potenciálu zejména jednotlivců.
Společnost NSF staví praktické aplikace metody koučování na tezi, že expertem na témata či problémy klienta není kouč, ale důsledně sám klient. Kouč je specialistou na metodu koučování a jako takový klienta podněcuje k nalezení řešení, ale vlastní řešení sám nepředkládá.
Pod odborným vedením koučů se firmám a jejich spolupracovníkům odkrývá neuvěřitelný prostor pro vlastní růst a efektivnější řešení problémů a zakázek ze všech oblastí, ať už v rovině osobní či firemní efektivity a výkonnosti, v oblasti komunikace a mezilidských vztahů, ve vedení druhých, v učení se a růstu dovedností až po řešení velmi úzce profilovaných odborných problémů jako je např. vývoj nového produktu či řešení složitého technologického projektu.
Moderace porad a skupinového řešení problémů
Moderace, alternativně je užíván pojem facilitace, patří mezi metody práce se skupinami lidí umožňující velmi efektivně definovat a dohodnout společné cíle práce, vést skupinu k těmto cílům, neplýtvat časem v neplodných debatách a diskusích, jakož i asistovat vzdělávání směřující k naplnění deklarovaných skupinových cílů.
Metoda je založena na ustavení a respektování pozice moderátora jako experta na práci s lidmi, který vede skupinu specialistů - odborníků na dané téma. Úkolem specialistů je nalézt konkrétní řešení ve vztahu k danému tématu, úkolem moderátora pak hlídat efektivitu celého procesu hledání řešení.
Moderace skupinové práce je přínosná zejména při hledání řešení v podmínkách časové tísně - častou aplikací tohoto typu je moderované vedení porad, kdy dochází velmi často k jednoznačně neefektivnímu využívání disponibilního času.
Development-centre
Metodika „Assessment-Centre/Development-Centre" (dále též jen AC/DC) je celosvětově uznávaná a používaná metoda hodnocení kompetencí zaměstnanců k výkonu určité činnosti, posuzování jejich osobnostních charakteristik i potenciálu k dalšímu rozvoji využitelná pro pracovníky na všech výkonných i řídících úrovních včetně top-managementu.
Metodiku AC/DC lze využít jak k výběru spolupracovníků (typické AC), hodnocení potenciálu dalšího rozvoje a identifikaci rozvojových potřeb (tj. DC), tak i jako netradiční individuálně-skupinovou rozvojovou metodu určenou zejména k nastavení razantní zpětné vazby účastníkům, podpoře jejich sebereflexe a podnícení zájmu o svůj další osobnostní i odborný rozvoj.
NSF realizuje veškeré výše popsané aktivity založené na metodice AC/DC, zejména se však danou metodiku snaží aplikovat právě posledním popsaným způsobem, a to v podobě dynamicky realizovaného DC založeného na řešení případových studií, manažerských cvičení a komunikačních her a sledujícího úroveň 10-15 osobních, sociálních a metodických kompetencí. V rámci DC je proveden i krátký zpětnovazební rozhovor, následuje vypracování a předání komplexního písemného hodnocení účastníkům spojené s delším rozvojovým rozhovorem a na jeho základě je následně zpracován ucelený individuální kariérní a rozvojový plán účastníka.